De TOPdesk dashboards zijn ontwikkeld op het krachtige Business Intelligence (BI) platform van QlikView en Qlik Sense. QlikView en Qlik Sense hebben een unieke, gepatenteerde geheugengebaseerde associatieve technologie die gebruikers in staat stelt snel, dynamisch en interactief informatie te analyseren. De TOPdesk Incidenten monitor kan binnen enkele uren worden uitgerold. Het resultaat is een krachtige BI oplossing die snel door uw hele organisatie geïmplementeerd kan worden, resulterend in een snelle time to value en een hoge ROI. Qlik voor TOPdesk is makkelijk te integreren met andere databronnen. Met de krachtige QIX engine kunnen snel koppelingen worden gemaakt met databases of databestanden( XLS, XML, CSV, HTML etc.). Vanuit de monitor kunnen ook alle mogelijke data exports worden gefaciliteerd. Een veel gebruikte export is bijvoorbeeld naar Excel.
Alle informatie is weergegeven in krachtige grafische weergaven zoals funnel charts, gauges en pie charts. Ook zijn er de lijstweergaven geschikt voor prints en rapporten. In de monitor kan worden afgedaald tot op het laagste detail niveau (zoek een incident). Kortom alle data is makkelijk en snel beschikbaar. In de Qlik applicatie is het mogelijk elk van de verschillende informatie onderdelen uit te printen in rapportvorm. Dit kan zowel voor de email (PDF) als fysieke print zodat u deze gegevens ten aller tijde kan delen met uw collegae.
Analytics Modules voor Meldingenbeheer
Gebruik gegevens die uw organisatie verzamelt via de module TOPdesk Meldingenbeheer. TOPdesk biedt u de software om incidenten te beheren, Victa helpt u om inzichten te creëren op basis van TOPdesk gegevens. Ontdek hoe u uw service niveau kunt verbeteren door gebruik te maken van het TOPdesk Analytics Dashboard
- Hoeveel incidenten doen zich voor in welk tijdsbestek? Op welke dag (en) van de week, maand of jaar nemen incidenten aanzienlijk toe? Hoeveel ondersteuningsconsultants heb ik nodig in welk jaargetijde?
- Wat veroorzaakt dat onze doorlooptijd aanzienlijk boven onze doelstelling ligt?
- Hoeveel incidenten worden niet binnen onze SLA-tijd opgelost? Welke incidenten worden niet opgelost en waarom zijn ze niet opgelost?
- Bewaak de prestaties van individuen, groepen of afdelingen.
- Ontdek trends in incidentvergelijkingen over dagen, weken, maanden of jaren.
TOPdesk Analytics Wijzigingsbeheer
Gebruik gegevens die uw organisatie verzamelt via de TOPdesk module voor wijzigingsbeheer. TOPdesk biedt u de software om wijzigingen te beheren, Victa helpt u om inzichten te creëren op basis van TOPdesk gegevens. Ontdek hoe u uw serviceniveau kunt verbeteren door gebruik te maken van het TOPdesk Analytics Dashboard.
- Ontdek trends in het aantal wijzigingsverzoeken per land, organisatie, afdeling, persoon of bepaalde datums in een jaar.
- Ontdek of u voldoet aan uw SLA responstijden door deze te vergelijken met uw gemiddelde doorlooptijd.
- Gebruik filters zoals verander complexiteit, status of categorie.
- Bewaak de prestaties van individuen, groepen of afdelingen.
- Toon uw dashboard met open wijzigingen, gemiddelde doorlooptijd en langst open wijzigingsverzoek op een televisie op uw kantoor.